تازه های دنیای تکنولوژی و IT

چگونه کاربران سایت/بلاگ خود را روی مطلبی که می خواهید متمرکز نگه دارید

چگونه کاربران سایت/بلاگ خود را روی مطلبی که می خواهید متمرکز نگه دارید

“مطالعه کتاب در حین حل یک پازل، این فضایی است که اینترنت برای ذهن ما ساخته است.”

در کتاب “کم عمق ها، اینترنت با مغز ما چه میکند”، نیکلاس کار (Nicholas Carr) مطلبی را مطرح می کند که همه ی ما مدت هاست درمورد آن فکر می کنیم – اینکه استفاده از اینترنت موجب تغییرات عصبی در مغز ما میشود، سیستم مغز ما را در یادآوری مطالب دچار تغییر می کند، و موجب میشود به اندازه کافی برای فهم چیزی که می خوانیم توجه به خرج ندهیم.
با وجود این که افراد زیادی با Carr مخالفند، تحقیقاتی که او بر آن ها استناد می کند تاثیر مهمی در تولید محتوا دارد. برای مثال:

هرچه لینک های درون مطلب بیشتر باشد، درک خواننده از مطلب کمتر خواهد بود. شاید دلیل آن این باشد که بخشی از توجه او معطوف به ارزیابی آن لینک ها می شود و یا اینکه تصمیم بگیرد روی آن ها کلیک کند یا نه.

کسانی که لینک ها را می بینند از یک صفحه به صفحه دیگر می روند، بدون اینکه هیچ کدامشان را دقیق مطالعه کنند. از آن بدتر، آن ها حتی به یاد نمی آورند دقیقا درمورد چه مطالعه کرده اند.

افرادی که اخبار CNN را بدون زیرنویس شدن سرتیترها می بینند اطلاعات بیشتری دریافت می کنند.

کاربران بیشتر وقتشان را به جای مطالعه و یافتن پاسخ صرف کلیک کردن روی لینک ها می کنند. به همین ترتیب، کسانی که در منابع پرینت شده دنبال پاسخ می گردند بهتر از کسانی که در صفحات وب می گردند عمل می کنند.

به عنوان یک نویسنده از خود بپرسید:

آیا مطلب شما حواس خواننده را پرت می کند؟ طولانی و پیچیده است؟ آیا بازدید کنندگان می توانند اطلاعاتی را که می خواهند سریع پیدا کنند؟ چطور کاربرانی را که به جای مطالعه فقط کلیک می کنند را جذب کنید؟

  • فیچرهایی که تمرکز خواننده را بهم می زند، مثل انیمیشن های فلش یا متن های متحرک، را از سایت حذف کنید.
  • با استفاده از عناوین فرعی و بولت ها متن را کوتاه و قابل خواندن کنید.
  • از منوی سایت برای تقسیم اطلاعات به صفحات کوتاهتر و مختصرتر استفاده کنید.
  • لینک ها را بیشتر توصیفی کنید.
  • خواننده را به خواندن  “ادامه مطلب” ترغیب نکنید. بگویید اگر کلیک کنند چه می خوانند.
  • مطلب را به لفظ عامیانه و روان بنویسید.
  • در اولین پاراگراف به اصل مطلب برسید. کسی حوصله خواندن مطالب بلند حاشیه ای را ندارد.
  • از به کارگیری بیش از حد صفات و کلمات فنی و مبالغه کردن بپرهیزید.
  • از ویدئو برای توضیح مطالب پیچیده استفاده کنید.

 

راه کار شما برای ترغیب بیشتر کاربران به مطالعه چیست؟

منبع: entrepreneur

نوشته شده توسط مدیر سایت

وبسایت

دیدگاه خود را بیان کنید


 انتشار مطالب این سایت در رسانه‌های مکتوب و آنلاین با ذکر منبع آزاد است. این سایت مستقل از هر سازمان، ارگان، رسانه چاپی یا آنلاین است.
طراحي شده توسط گروه علی دهقان